Betalingsavtaler med Avfall Sør

eFaktura, AvtaleGiro og AvtaleGiro med eFaktura

Avfall Sør tilbyr eFaktura, AvtaleGiro og AvtaleGiro med eFaktura til våre abonnenter. Ønsker du å inngå betalingsavtale må dette gjøres i din nettbank. Er du usikker, kontakt banken for hjelp. Ønsker du mer informasjon om eFaktura, klikk her. Ønsker du mer informasjon om Avtalegiro, klikk her.

Vipps

Har du fått eFaktura på Vipps og har spørsmål om dette, klikk her

EHF faktura

Avfall Sør tilbyr EHF faktura til firmaer/bedrifter. For å motta faktura på EHF må økonomisystemet ditt være oppdatert for å motta faktura på EHF, og du må melde firmaet/bedriften inn i Elma og Aksesspunkt.
Ønsker du mer informasjon om Elma og Aksesspunkt, klikk her.

Faktura fra Avfall Sør

Utsendelser av faktura

Avfall Sør sender ut fakturaer fire ganger i året.

  • 1. termin: Forfallsdato 20.03
  • 2. termin: Forfallsdato 20.06
  • 3. termin: Forfallsdato 20.09
  • 4. termin: Forfallsdato 20.12

Fakturaer fra Avfall Sør inneholder:

Det betales fast gebyr per boenhet, avregning av bioavfall opp til 12 tømminger og beholder til papp og papir.
Det betales et tømmegebyr pr. tømming for restavfall og bioavfall (tømminger på bioavfall faktureres når det er tømt flere enn 12 tømminger).

1. termin: Fast gebyr for perioden 01.01-31.03
Tømminger av dunk til restavfall og bioavfall i perioden 01.10-31.12

2. termin: Fast gebyr for perioden 01.04-30.06
Tømminger av dunk til restavfall og bioavfall i perioden 01.01-31.03

3. termin: Fast gebyr for perioden 01.07-30.09
Tømminger av dunk til restavfall og bioavfall i perioden 01.04-30.06

4. termin: Fast gebyr for perioden 01.10-31.12
Tømminger av dunk til restavfall og bioavfall i perioden 01.07-30.09
Hvis det skjer endringer i perioden faktureres dette fortløpende.

Hvordan kan du motta faktura fra Avfall Sør?

Avfall Sør tilbyr følgende kanaler for utsendelse:

  • Avtalegiro
  • eFaktura
  • Avtalegiro med eFaktura
  • Vipps (for de som har takket ja til dette i Vipps-appen)
  • EHF faktura
  • Blankett (papir)

Spørsmål om faktura fra Avfall Sør

Nei, Avfall Sør tilbyr ikke denne tjenesten.

Slik gjør du:

  1. Gå inn på «Profil» i Vipps-appen
  2. Velg «Regninger og eFaktura»
  3. Skru av «Vis eFaktura i Vipps»

Da må du først sjekke innstillingene i din nettbank. Vær oppmerksom på «Ja takk til alle».
Har du problemer, eller ikke finner ut av det kan det være lurt å kontakte banken for hjelp.

Avfall Sør kan dessverre ikke se hvem som har inngått betalingsavtaler, da dette er gjøres i egen nettbank. Du må selv finne ut av hvem som har inngått betalingsavtale på ditt kundenummer. Dette gjør du ved å kontakte banken eller Nets. Du kan også be banken kontakte Nets for deg.

Nei, Avfall Sør fakturerer per i dag ikke fakturagebyr til de som mottar faktura i posten.

Hvis ny fakturamottaker står som tinglyst eier i Matrikkelen er det mulig å endre fakturamottaker.
Vær obs på at det ikke må inngås ny betalingsavtale før du har mottatt faktura på riktig fakturamottakers navn.

Ta kontakt med kundesenteret melde adresseendring. Send e-post eller fyll ut kontaktskjemaet nederst på denne siden.

Ta kontakt med kundesenteret så hjelper vi deg. Send e-post eller fyll ut kontaktskjemaet nederst på denne siden.

Har du andre spørsmål om faktura?

Fyll inn kontaktskjemaet under for å sende oss en henvendelse.
Vi kontakter deg på e-post så fort som mulig.

Felt merket med "*" er obligatoriske felt og må fylles ut.

Hidden